اشعار

مصائب و مولودی معصومین

اشعار

مصائب و مولودی معصومین

  • ۰
  • ۰

شب بیستم رمضان

#امیرالمؤمنین_علی_علیه_السلام 

#مرثیه 

#غزل 


کنار بسترم از اشک دیده‌تر نکنید

به پیش چشم یتیمان، پدر پدر نکنید


توان دیدن اشک یتیم در من نیست

نثار خرمن جان علی، شرر نکنید


اگر چه قاتل من کرده سخت بی مهری

به چشم خشم، به مهمان من نظر نکنید


اگر چه بال و پرکودکان کوفه شکست

شما چو مرغ، سر خود به زیر پر نکنید


از آن خرابه که شب‌ها گذر گه من بود

بدون سفرۀ خرما و نان گذر نکنید


به پیرمرد جذامی سلام من ببرید

ولی ز مرگ من او را شما خبر نکنید


  • ۹۸/۰۳/۰۶
  • روح اله فرحمند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی